تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟
سرخط خبرها

آیین اختتامیه اجلاسیه بین‌المللی «بانوان پیشرو در تمدن‌سازی فاطمی» برگزار شد

  • کد خبر: ۲۰۳۱۵۲
  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
آیین اختتامیه اجلاسیه بین‌المللی «بانوان پیشرو در تمدن‌سازی فاطمی» برگزار شد
آئین اختتامیه اجلاسیه بین‌المللی «بانوان پیشرو در تمدن‌سازی فاطمی» در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در آیین اختتامیه اجلاسیه بین‌المللی بانوان پیشرو در تمدن فاطمی که عصر امروز شنبه ۹ دیبه همت معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در محل سالن همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، ابراز کرد: در طول تاریخ تشیع روش‌هایی برای آموزش دین وجود داشت که امروز این روش‌ها باید تفاوت کند.

وی ابراز کرد: ما دورانی دنبال حفظ عقاید و دیانت و معرفت دینی فرزندان خودمان بودیم و روش‌های تربیتی دینی بیشتر قلعه وار بود، در این روش شاخصه‌های مهم این بوده که ما دین عقیدتی داشتیم و بر محور عقاید دین خود را معرفی می‌کردیم.

این خطیب و سخنران تصریح کرد: برای تبلیغ دین باید روی وجوه مشترکات تمرکز کنیم، وقتی می‌خواهیم حضرت زهرا (س) را برای مردم جهان معرفی کنیم باید ایشان را با تعابیری معرفی کنیم که قابل ترجمه برای همه دنیا باشد.

وی خاطر نشان کرد: به اعتقاد شهید صدر باید نگاه اجتماعی به دین داشت، در زمان پیامبر (ص) مردم جان خود را برای عقاید رسول اکرم فدا نکردند بلکه آثار اجتماعی رفتار پیامبر (ص) را مشاهده کردند و جان خود را نثار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه بعثت پیامبر (ص) آغاز حرکت اجتماعی بود، گفت: مسئولیت اجتماعی را باید به عنوان شاخص اصلی تلقی کنیم. حضرت زهرا (س) تمام دارایی‌ها رو عظمت روحی خود را صرف مسئولیت اجتماعی کردند و یک لحظه خود را از خلق جدا نکردند.

وی ادامه داد: عبادت حضرت فاطمه زهرا (س) نیز صرف مسئولیت اجتماعی شد. زیرا اخلاق و عبادت بدون مسئولیت اجتماعی مکر است و در واقع بشر بدون احساس مسئولیت، میدان را به طواغیت واگذار کرده است.

این خطیب با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی قابل تحقق نیست مگر در جامعه ایثار و فداکاری رواج یابد. با توجه به اینکه تمدن عظیم نوین اسلامی در این اجلاسیه مورد توجه است پایه اصلی تمدن اسلامی مسئولیت اجتماعی است.
وی بیان کرد: آزادی شعار خوبی است، اما آزادی ملت‌ها مهمتر است و باید این مهم را مورد توجه قرار داد. بانوان جامعه اگر برای حقی قیام کنند قطعا آن حق گرفته خواهد شد. از همین رو باید بانوان مسئولیت اجتماعی را به فرزندان و همسران خود یادآوری کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم نگاه خود را منسجم کنیم مسئولیت اجتماعی می‌گوید نقش زنان در تحقق تمدن اسلامی بیشتر از مردان است.

در حاشیه برگزاری آئین اختتامیه اجلاسیه بین‌المللی بانوان پیشرو در تمدن‌سازی فاطمی و بیستمین کنفرانس سیده نساء العالمین، از برگزیدگان این آیین تقدیر به عمل آمد.

تندیس و مدال طلایی افتخار به بانو مجتهده زهره صفاتی، مدال طلایی تشویق به سرکار خانم الهه سادات بهشتی، مسئول موسسه مهدیون کرج و مدال طلایی مقاومت به سرکار خانم بانو مریم مجتهدزاده اهدا شد.

همچنین از آیت الله اختری، دبیر کل بنیاد بین‌المللی عاشورا تقدیر ویژه به عمل آمد و تندیسی به وی اهدا شد.

در ادامه نیز از روسای کمیسیون‌های سه گانه خانم‌ها دکتر سیدی، دکتر رکن آبادی و دکتر ام فروه نقوی، دکتر فاطمه لندی، دکتر خوارزمی و خانم دکتر علمداری و آقای دکتر فرهنگ تقدیر و همچنین از ارائه دهندگان در کمیسیون‌ها تقدیر و تجلیل شد.

اهداء بسته حمایتی «اجابت آرزوی یتیم» به ۴ خانواده از مشهد و ۴ خانواده از قم هر خانواده بسته حمایتی ۲۵ میلیون تومانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
اهداء بسته حمایتی از سوی موسسه لبیک یا زهرا ویژه طرح و ایده برتر تبلیغ معارف فاطمی برای مبلغین شبه قاره هند و پاکستان و قرعه کشی ویژه ۲ نفر از مجموع شرکت کنندگان حاضر در اختتامیه و اهداء کمک هزینه زیارت کربلای معلا و عتبات عالیات از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این مراسم بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->